Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Pieszo czy samochodem?Pieszo czy samochodem?
      Nieodłącznym elementem naszego codziennego życia są ciągłe dostawy artykułów do wszelkich sklepów, marketów, zakładów produkcyjnych itp. Wszystko po to, aby na bieżąco mieć dostęp do świeżej żywności, produktów chemicznych codziennego …
    • Kogo interesuje motoryzacja?Kogo interesuje motoryzacja?
      Zazwyczaj, gdy słyszymy, że ktoś interesuje się motoryzacją, jednak gdy nie widzimy twarzy tej osoby- to pomyślimy sobie- pewnie motoryzacją interesuje się mężczyzna. Jednak jest to bardzo mylne stwierdzenie. Od …
    • Motoryzacja, to nie tylko samochodyMotoryzacja, to nie tylko samochody
      Jak wiadomo z koncernami motoryzacyjnymi oraz z całą motoryzacją bardzo ściśle powiązane są najróżniejsze gałęzie przemysłu oraz elektroniki. Dlatego też w bardzo dużej mierze od rozwoju oraz od poziomu przemysłu …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.