Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Bezpieczna i wygodna podróżBezpieczna i wygodna podróż
      W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi podróżuje, wybiera się w rożne ciekawe miejsca i piękne zakątki naszego kraju i świata. W dzisiejszych czasach jest co zwiedzać. Taka podróż w dalekie …
    • Wymień koniecznie oponyWymień koniecznie opony
      Zima jest okresem dla kierowców szczególnym. Trzeba pomyśleć niestety o zmianie opon letnich na zimowe. Niestety okazuje się, ze wielu kierowców tego nie robi, nie obawiając się nawet pokaźnych mandatów …
    • Jak garażować w zimie motocyklJak garażować w zimie motocykl
      Są dwie szkoły przygotowania motocykla do okresu zimowego garażowania. Pierwsza z nich mówi, że z naszym motocyklem nie należy nic praktycznie robić. Po ostatniej jeździe po prostu wstawić go trzeba …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.