Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Wymień koniecznie oponyWymień koniecznie opony
      Zima jest okresem dla kierowców szczególnym. Trzeba pomyśleć niestety o zmianie opon letnich na zimowe. Niestety okazuje się, ze wielu kierowców tego nie robi, nie obawiając się nawet pokaźnych mandatów …
    • Citroen DS3Citroen DS3
      Citroen DS3 to auto osobowe produkowane przez koncern PSA. Samochód ten należy do autosegment B, który grupuje samochody subkompaktowe. Model ten miał swoją premierę w 2009 roku podczas targów Frankfurt …
    • Transport ludziTransport ludzi
      Jeżeli będzie się chciało wybrać jakikolwiek rodzaj transportu, którym będzie się w stanie dojechać na wczasy, to warto będzie się zdecydować na kilka rozwiązań. W zależności od tego gdzie będzie …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.