Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Jak bezpiecznie pokonywać zakręty na drodzeJak bezpiecznie pokonywać zakręty na drodze
      Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu …
    • Szybka jazdaSzybka jazda
      Nie od dzisiaj wiadomo, że jeżdżąc szybko samochodem po ulicy, narażamy się często na bardzo duże niebezpieczeństwo. Warto jest zauważyć, że często również nie zagrażamy tylko sobie samym, ale także …
    • Citroen DS3Citroen DS3
      Citroen DS3 to auto osobowe produkowane przez koncern PSA. Samochód ten należy do autosegment B, który grupuje samochody subkompaktowe. Model ten miał swoją premierę w 2009 roku podczas targów Frankfurt …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.