Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Transport a podróże
      W dzisiejszych czasach w podróż wybieramy się jednym z dostępnych środków transportu, które przystępne są dla wszystkich osób, które wykupiły odpowiednie bilety lub posiadają na własność jeden z nich. W …
    • Gospodarka a motoryzacja
      Dzięki motoryzacji będzie możliwy rozwój bardzo wielu dziedzin gospodarki. Wiele branż może się rozwijać właśnie dzięki wykorzystaniu odpowiednich środków transportu. Każda branża będzie oczywiście korzystała z innych środków transportu, lecz …
    • Samochód naszym narzędziem pracy
      Dzięki rozwojowi gospodarki w naszym kraju transport również przeżywa ożywienie. Powstaje coraz więcej firm, które świadczą usługi polegające na powozie osób i towarów. Praktycznie przewozi się wszystko, co jest dozwolone …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.