Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Torty okolicznosciowe warszawaTorty okolicznosciowe warszawa
      Torty okolicznościowe Warszawa. Niezbędnym elementem większości imprez rodzinnych są torty. Najczęściej spotykane na urodzinach, chrztach, pierwszej komunii, ślubach, rocznicach oraz innych ważnych okazjach. Torty okolicznosciowe warszawa oferuje w praktycznie każdej …
    • używany czy nowyużywany czy nowy
      To bardzo ważne pytanie szczególnie z punktu widzenia młodych dopiero zaczynających swoją przygodę z motoryzacją kierowców. Faktem jest, że oba wybory mają swoje wady i zalety. Zaraz się nim wszystkim …
    • Wymień koniecznie oponyWymień koniecznie opony
      Zima jest okresem dla kierowców szczególnym. Trzeba pomyśleć niestety o zmianie opon letnich na zimowe. Niestety okazuje się, ze wielu kierowców tego nie robi, nie obawiając się nawet pokaźnych mandatów …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.