Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Volkswagen GarbusVolkswagen Garbus
      Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, …
    • Busy do holandii słupskBusy do holandii słupsk
      Busy do Holandii. Kursy międzynarodowe są realizowane regularnie. Głównym kierunkiem są tutaj przede wszystkim kraje Europy Zachodniej. Nie przeważają tutaj jednak wyjazdy zarobkowe Polaków. Jednym z częściej wybieranych krajów jest …
    • Transport z czym się kojarzy?Transport z czym się kojarzy?
      Każdemu z osobna kojarzy się transport z czymś innym. Przeważnie od tego, jakie mamy doświadczenia związane z transportem, z tym też się nam on kojarzy. Kiedy ktoś przemieszcza się codziennie …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.