Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Prawidłowe ładowanie i eksploatacja akumulatoraPrawidłowe ładowanie i eksploatacja akumulatora
      Do prawidłowego użytkowania i doładowywania akumulatora jest nam niezbędny oczywiście prostownik. Można zaopatrzyć się w prostownik automatyczny, który jest przystosowany do akumulatorów motocyklowych. Na wyposażeniu takiego urządzenia mamy przewody, które …
    • Kredyt samochody, czy konsumpcyjny na zakup pojazduKredyt samochody, czy konsumpcyjny na zakup pojazdu
      Gdy chcemy kupić samochód możemy to zrobić za własne pieniądze, ale nie zawsze dysponujemy takimi oszczędnościami jakie pozwalają nam na zakup samochodu. Z drugiej strony dla wielu osób samochód jest …
    • Ekonomiczna jazda ekonomicznym samochodemEkonomiczna jazda ekonomicznym samochodem
      W obecnych czasach, kiedy ceny paliw są tak chwiejne trzeba mieć na uwadze fakt tego, że korzystniej jest zainwestować w ekonomiczny pojazd. Codzienne użytkowanie samochodu, którego paliwo okazuje się bardzo …

    Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu A do punktu B, należy więc zaprzyjaźnić się z krętymi drogami, bo i tak ich nie wyprostujemy. Polskie drogi odnotowały wiele śmiertelnych wypadków podczas pokonywania zakrętów z ułańską fantazją. Nawet dobrze wyprofilowana na zakrętach nawierzchnia, nie utrzyma samochodu na torze jazdy przy nadmiernej prędkości. Jak kierowca powinien pokonywać mniej i bardziej ostre zakręty? Każdy łuk na drodze jest oznakowany. Po zauważeniu znaku ostrzegawczego, noga z gazu. Nawet zmniejszenie prędkości na sekundę przed zakrętem może okazać się zbawienne. Redukcja biegu przed wejściem w zakręt – dodatkowo zmniejszymy prędkość. Łuk należy pokonać łagodnie, pozostając na swoim pasie ruchu, niedopuszczalny jest manewr wyprzedzania. Jadąc po zakręcie nie należy zmieniać biegów, ani też jechać na tzw. luzie. Przy wychodzeniu z zakrętu można łagodnie dodać gazu.

    Comments are closed.