Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Naprawa samochodów i innych pojazdówNaprawa samochodów i innych pojazdów
      Właściwie z roku na rok w naszym kraju przybywa samochodów. Powody tego stanu rzeczy z całą pewnością można by wymieniać niezwykle długo – przede wszystkim zaś przyczyniają się do tego …
    • Mycie samochoduMycie samochodu
      Raz na jakiś czas musimy umyć nasz samochód. Auta brudzą się a brudne wyglądają niechlujnie, niekorzystnie. To w gestii właściciela samochodu leży to, by zawsze był czysty. Jeżeli będziemy poruszać …
    • Busy do niemiec kołobrzegBusy do niemiec kołobrzeg
      Tanie wycieczki. Z racji tego, że od kilku tygodni trwa na dobre okres zimowy, dużo młodych ludzi, a nawet nie tylko młodych, zaczyna myśleć o udaniu się na wycieczkę albo …

    Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. Przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo. Opony letnie mają mniejszą drogę hamowania w temperaturze powyżej 9 stopni C. Przy tym dużo lepiej zachowują się podczas deszczu i skrajnych upałów dochodzących do 40 stopni. Zimówki natomiast mają dużo głębszy bieżnik, który dodatkowo wyposażony jest w różne rowki i wcięcia. Dzięki temu lepiej zachowuje się podczas jazdy po śniegu i lodzie. Trzeba pamiętać, że zachowują swoje właściwości tylko w momencie, kiedy bieżnik jest głębszy niż 4 mm. Można je na upartego eksploatować również w lecie, ale niesie to za sobą większe ryzyko. Droga hamowania może się wydłużyć nawet o 15 m przy prędkości 100 km/h. Podobnie jest z oponami uniwersalnymi, zwłaszcza jeżeli w zimie zachowują się podobnie jak zimówki. Pamiętajmy o tym, że według prawa grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Lepiej zainwestować w dobry komplet ogumienia na każdą porę roku. Dzięki temu dbamy o swoje bezpieczeństwo i unikniemy nieprzewidzianych zagrożeń na drodze.

    Comments are closed.