Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Transport mebliTransport mebli
      Czasami wyprowadzamy się do innego miejsca, bądź po prostu robimy remont i potrzebujemy osoby, która mogłaby nam przewieźć nasze meble. Przede wszystkim w takich sytuacjach na samym początku pytamy naszych …
    • Pogotowie zamkowe – WarszawaPogotowie zamkowe – Warszawa
      Pogotowie zamkowe – Warszawa. Jeżeli zdarzyło się komuś zgubić klucze do mieszkania lub zatrzasnąć kluczyki w samochodzie, docenia znaczenie pracy takiej firmy jak Pogotowie zamkowe – Warszawa. Dzięki działalności takiej …
    • Stara motoryzacjaStara motoryzacja
      Jeżeli lubi się starocia, to oczywiście będzie się w stanie zakupić również interesujące nas produkty. Jeśli będzie się kochało stare pojazdy, to rzecz jasna będzie można wybrać się na zlot …

    Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. Przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo. Opony letnie mają mniejszą drogę hamowania w temperaturze powyżej 9 stopni C. Przy tym dużo lepiej zachowują się podczas deszczu i skrajnych upałów dochodzących do 40 stopni. Zimówki natomiast mają dużo głębszy bieżnik, który dodatkowo wyposażony jest w różne rowki i wcięcia. Dzięki temu lepiej zachowuje się podczas jazdy po śniegu i lodzie. Trzeba pamiętać, że zachowują swoje właściwości tylko w momencie, kiedy bieżnik jest głębszy niż 4 mm. Można je na upartego eksploatować również w lecie, ale niesie to za sobą większe ryzyko. Droga hamowania może się wydłużyć nawet o 15 m przy prędkości 100 km/h. Podobnie jest z oponami uniwersalnymi, zwłaszcza jeżeli w zimie zachowują się podobnie jak zimówki. Pamiętajmy o tym, że według prawa grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Lepiej zainwestować w dobry komplet ogumienia na każdą porę roku. Dzięki temu dbamy o swoje bezpieczeństwo i unikniemy nieprzewidzianych zagrożeń na drodze.

    Comments are closed.