Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Wymagania biur podróżyWymagania biur podróży
      Na branżę motoryzacyjną składa się wiele rozmaitych przedsiębiorstw. Są to nie tylko firmy, które produkują towary, firmy, które wożą te towary i inne półprodukty z jednej fabryki do drugiej, a …
    • Jak bezpiecznie pokonywać zakręty na drodzeJak bezpiecznie pokonywać zakręty na drodze
      Nieraz obserwujemy, jak kierowcy pędzący krętymi drogami, narażają siebie i innych użytkowników drogi na poważne niebezpieczeństwo, ‘ścinając’ podczas jazdy zakręty. Nigdzie na świecie nie znajdziemy idealnie prostej drogi z punktu …
    • Transport do niemiecTransport do niemiec
      Transport do Niemiec. Odkąd nasz kraj stał się częścią tzw. wspólnoty europejskiej, nasi obywatele mogą pracować we wszystkich krajach Unii. Wielu Polaków wykorzystuje tę dogodność, by móc zarabiać na życie …

    Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. Przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo. Opony letnie mają mniejszą drogę hamowania w temperaturze powyżej 9 stopni C. Przy tym dużo lepiej zachowują się podczas deszczu i skrajnych upałów dochodzących do 40 stopni. Zimówki natomiast mają dużo głębszy bieżnik, który dodatkowo wyposażony jest w różne rowki i wcięcia. Dzięki temu lepiej zachowuje się podczas jazdy po śniegu i lodzie. Trzeba pamiętać, że zachowują swoje właściwości tylko w momencie, kiedy bieżnik jest głębszy niż 4 mm. Można je na upartego eksploatować również w lecie, ale niesie to za sobą większe ryzyko. Droga hamowania może się wydłużyć nawet o 15 m przy prędkości 100 km/h. Podobnie jest z oponami uniwersalnymi, zwłaszcza jeżeli w zimie zachowują się podobnie jak zimówki. Pamiętajmy o tym, że według prawa grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Lepiej zainwestować w dobry komplet ogumienia na każdą porę roku. Dzięki temu dbamy o swoje bezpieczeństwo i unikniemy nieprzewidzianych zagrożeń na drodze.

    Comments are closed.