Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Czeki z irlandiiCzeki z irlandii
      Wypłata pieniędzy z zagranicy. Odkąd Polska wstąpiła do Unii Europejskiej, wielu rodaków zaczęło pracować na jej terenie, zwłaszcza w Anglii czy Irlandii. Przyjeżdżali oni odwiedzać swoich krewnych, przesyłali im pieniądze …
    • Regeneracja pomp wtryskowych podkarpackieRegeneracja pomp wtryskowych podkarpackie
      Regeneracja pomp wtryskowych Podkarpackie. Silniki diesla wciąż cieszą się dużą popularnością. Mimo ich awaryjności, która z roku na rok jest coraz większa, a także dużych cen oleju napędowego, wciąż są …
    • Motoryzacja i samochodyMotoryzacja i samochody
      W ostatnich czasach motoryzacja bardzo mocno się rozwinęła. Jest to widoczne nie tylko na bazie samochodów, aczkolwiek zwłaszcza na podstawie ich ilości. Każdy z nas będzie miał możliwość dziś skorzystać …

    Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. Przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo. Opony letnie mają mniejszą drogę hamowania w temperaturze powyżej 9 stopni C. Przy tym dużo lepiej zachowują się podczas deszczu i skrajnych upałów dochodzących do 40 stopni. Zimówki natomiast mają dużo głębszy bieżnik, który dodatkowo wyposażony jest w różne rowki i wcięcia. Dzięki temu lepiej zachowuje się podczas jazdy po śniegu i lodzie. Trzeba pamiętać, że zachowują swoje właściwości tylko w momencie, kiedy bieżnik jest głębszy niż 4 mm. Można je na upartego eksploatować również w lecie, ale niesie to za sobą większe ryzyko. Droga hamowania może się wydłużyć nawet o 15 m przy prędkości 100 km/h. Podobnie jest z oponami uniwersalnymi, zwłaszcza jeżeli w zimie zachowują się podobnie jak zimówki. Pamiętajmy o tym, że według prawa grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Lepiej zainwestować w dobry komplet ogumienia na każdą porę roku. Dzięki temu dbamy o swoje bezpieczeństwo i unikniemy nieprzewidzianych zagrożeń na drodze.

    Comments are closed.