Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • SzwecjaSzwecja
      Nie jest żadną tajemnicą, że w ostatnich dekadach, duża liczba Polaków opuściła swój kraj w poszukiwaniu pracy zagranicą. Ta tendencja wzmogła się szczególnie po wejściu do Unii Europejskiej i tzw. …
    • Samochód sprowadzanySamochód sprowadzany
      Własne cztery koła to coraz częściej konieczność. Norma stało się już dojeżdżanie do pracy, popularne stały się również wyjazdy na spotkania biznesowe. Pracodawcy prawo jazdy oraz własny samochód coraz częściej …
    • Nowy samochód dla każdegoNowy samochód dla każdego
      Jak wiadomo kupno nowego samochodu to wydatek rzędu od kilkudziesięciu tysięcy złotych aż do kwoty kilkuset tysięcy złotych. Nic więc dziwnego, że każdy kupuje samochód taki, na jaki go stać. …

    Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. Przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo. Opony letnie mają mniejszą drogę hamowania w temperaturze powyżej 9 stopni C. Przy tym dużo lepiej zachowują się podczas deszczu i skrajnych upałów dochodzących do 40 stopni. Zimówki natomiast mają dużo głębszy bieżnik, który dodatkowo wyposażony jest w różne rowki i wcięcia. Dzięki temu lepiej zachowuje się podczas jazdy po śniegu i lodzie. Trzeba pamiętać, że zachowują swoje właściwości tylko w momencie, kiedy bieżnik jest głębszy niż 4 mm. Można je na upartego eksploatować również w lecie, ale niesie to za sobą większe ryzyko. Droga hamowania może się wydłużyć nawet o 15 m przy prędkości 100 km/h. Podobnie jest z oponami uniwersalnymi, zwłaszcza jeżeli w zimie zachowują się podobnie jak zimówki. Pamiętajmy o tym, że według prawa grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Lepiej zainwestować w dobry komplet ogumienia na każdą porę roku. Dzięki temu dbamy o swoje bezpieczeństwo i unikniemy nieprzewidzianych zagrożeń na drodze.

    Comments are closed.