Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Transport mieszanyTransport mieszany
      Próby dokonania podziału transportu, ze względu na środowisko, w którym transport ów się odbywa, wciąż rodzą wiele pytań i wątpliwości. Możemy jednak przyjąć teoretyczni, że najprostszym podziałem transportu, jest następujący …
    • Po co przepłacać?Po co przepłacać?
      Któż z nas chciałby tego, aby w swoim życiu przepłacać za różnego typu usługi czy też produkty? Z pewnością każdy z nas chciałby przede wszystkim tego, aby zacząć oszczędzać jak …
    • Funkcje i zajęcia spedytorówFunkcje i zajęcia spedytorów
      Nikt z nas nie lubi naraz wydawać  dużej sumy pieniędzy. Najczęściej uderzy to mocno w nasz budżet, zarówno domowy jak i na przykład firmowy. Czasami jednak jest to nieuniknione, zwłaszcza …

    Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. Przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo. Opony letnie mają mniejszą drogę hamowania w temperaturze powyżej 9 stopni C. Przy tym dużo lepiej zachowują się podczas deszczu i skrajnych upałów dochodzących do 40 stopni. Zimówki natomiast mają dużo głębszy bieżnik, który dodatkowo wyposażony jest w różne rowki i wcięcia. Dzięki temu lepiej zachowuje się podczas jazdy po śniegu i lodzie. Trzeba pamiętać, że zachowują swoje właściwości tylko w momencie, kiedy bieżnik jest głębszy niż 4 mm. Można je na upartego eksploatować również w lecie, ale niesie to za sobą większe ryzyko. Droga hamowania może się wydłużyć nawet o 15 m przy prędkości 100 km/h. Podobnie jest z oponami uniwersalnymi, zwłaszcza jeżeli w zimie zachowują się podobnie jak zimówki. Pamiętajmy o tym, że według prawa grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Lepiej zainwestować w dobry komplet ogumienia na każdą porę roku. Dzięki temu dbamy o swoje bezpieczeństwo i unikniemy nieprzewidzianych zagrożeń na drodze.

    Comments are closed.