Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Salon samochodowy
      Na kupno pierwszego samochodu człowiek decyduje się zazwyczaj od razu po wyrobieniu prawa jazdy. Kiedyś samochód był tylko wygodnym rozwiązaniem, na które mogli pozwolić sobie tylko najbogatsi. Obecnie stał się …
    • Kto zamontuje instalację LPG?
      Każdy z nas doskonale wie o tym, że w dzisiejszych czasach człowiek ma do dyspozycji naprawdę bardzo wiele różnego typu innowacyjnych technologii, dzięki którym człowiek może żyć w naprawdę komfortowy …
    • Czas na nawigację
      Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie znalazł się w takiej sytuacji, kiedy to podczas podróży samochodem po prostu zabłądził. Taka sytuacje jest z pewnością znana każdemu z nas. Jednakże, co …

    Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. Przede wszystkim chodzi o nasze bezpieczeństwo. Opony letnie mają mniejszą drogę hamowania w temperaturze powyżej 9 stopni C. Przy tym dużo lepiej zachowują się podczas deszczu i skrajnych upałów dochodzących do 40 stopni. Zimówki natomiast mają dużo głębszy bieżnik, który dodatkowo wyposażony jest w różne rowki i wcięcia. Dzięki temu lepiej zachowuje się podczas jazdy po śniegu i lodzie. Trzeba pamiętać, że zachowują swoje właściwości tylko w momencie, kiedy bieżnik jest głębszy niż 4 mm. Można je na upartego eksploatować również w lecie, ale niesie to za sobą większe ryzyko. Droga hamowania może się wydłużyć nawet o 15 m przy prędkości 100 km/h. Podobnie jest z oponami uniwersalnymi, zwłaszcza jeżeli w zimie zachowują się podobnie jak zimówki. Pamiętajmy o tym, że według prawa grubość bieżnika nie może być mniejsza niż 1,6 mm. Lepiej zainwestować w dobry komplet ogumienia na każdą porę roku. Dzięki temu dbamy o swoje bezpieczeństwo i unikniemy nieprzewidzianych zagrożeń na drodze.

    Comments are closed.