Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Rajdy samochodowe
      Na europejskich drogach można zaobserwować coraz więcej różnego rodzaju pojazdów czterokołowych. Samochód stał się już właściwie normą w krajach średnio i wysoko rozwiniętych. Coraz częściej dojeżdża się do pracy, uczestniczy …
    • Złomowanie samochodów wejherowo
      Złomowanie samochodów Wejherowo. Samochody nie są wieczne. W życiu każdego pojazdu przychodzi taki moment, kiedy trafia on na złomowisko. Niestety, tak już bywa, że czasami dalsze utrzymywanie starego i sypiącego …
    • Motoryzacja w Polsce
      Polska to kraj, który ma zarówno doskonałych kierowców, zarówno rajdowych jak również amatorów, oraz ma doskonałych fachowców, którzy perfekcyjnie znają się na samochodach. Nic więc dziwnego, że w naszym kraju …

    Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, kiedy to szukano wykonawcy na zrealizowanie projektu niemieckiego samochodu dla ludności. Założenia były więc następujące: samochód musiał pomieścić cztery dorosłe osoby wraz z bagażem. Ponadto samochód ten musiał być łatwy w utrzymaniu, czyli jego spalanie również nie mogło być wysokie. Mieścił się ono w granicach 8 litrów na 100km. Poza tym cena takiego auta nie powinna przekraczać 1000 reichsmarek. Pierwszy model Garbusa pojawił się w roku 1935,a w kolejnych latach wyprodukowano dziewięć wersji nadwoziowych tego pojazdu. Mało kto wie, że Volkswagen Garbus ma również sportowy epizod. W latach 1939 – 1941 powstały trzy egzemplarze sportowej wersji Garbusa. Ponadto powstała również wersja cabrio tego samochodu. Jego technologicznym następcą był Volkswagen New Battle.

    Comments are closed.