Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Samochód naszym narzędziem pracySamochód naszym narzędziem pracy
      Dzięki rozwojowi gospodarki w naszym kraju transport również przeżywa ożywienie. Powstaje coraz więcej firm, które świadczą usługi polegające na powozie osób i towarów. Praktycznie przewozi się wszystko, co jest dozwolone …
    • Wybór środka transportu przy podróżachWybór środka transportu przy podróżach
      Jeśli udajemy się w podróży musimy wybrać odpowiedni środek transportu. Ważne jest, by taki środek transportu był z jednej strony tani, a z drugiej strony posiadał odpowiedni komfort oraz wygodę. …
    • Transport a podróżeTransport a podróże
      W dzisiejszych czasach w podróż wybieramy się jednym z dostępnych środków transportu, które przystępne są dla wszystkich osób, które wykupiły odpowiednie bilety lub posiadają na własność jeden z nich. W …

    Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, kiedy to szukano wykonawcy na zrealizowanie projektu niemieckiego samochodu dla ludności. Założenia były więc następujące: samochód musiał pomieścić cztery dorosłe osoby wraz z bagażem. Ponadto samochód ten musiał być łatwy w utrzymaniu, czyli jego spalanie również nie mogło być wysokie. Mieścił się ono w granicach 8 litrów na 100km. Poza tym cena takiego auta nie powinna przekraczać 1000 reichsmarek. Pierwszy model Garbusa pojawił się w roku 1935,a w kolejnych latach wyprodukowano dziewięć wersji nadwoziowych tego pojazdu. Mało kto wie, że Volkswagen Garbus ma również sportowy epizod. W latach 1939 – 1941 powstały trzy egzemplarze sportowej wersji Garbusa. Ponadto powstała również wersja cabrio tego samochodu. Jego technologicznym następcą był Volkswagen New Battle.

    Comments are closed.