Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Ulubione środki do jazdyUlubione środki do jazdy
      Każdy, kto znajduje się w wielkich miastach, jak i różnych, niekiedy skomplikowanych miejscach, koniecznie musi doświadczać najwyższej jakości zdobyczy dla siebie. Najważniejsze jest to, aby umieć zdobywać dla siebie różne …
    • Import aut z zagranicyImport aut z zagranicy
      W latach 90 import aut z zagranicy nie był jeszcze bardzo opłacalny. Często państwami w których kupowano samochody były USA, Kanada i Niemcy. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej zostaliśmy …
    • Opony samochodoweOpony samochodowe
      Statystycznie każdy kierowca co pół roku musi zmieniać komplet opon w swoich samochodach. Wielu z nas zastanawiało się po co nam ta ciągła zmiana z zimowych na letnie i odwrotnie. …

    Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, kiedy to szukano wykonawcy na zrealizowanie projektu niemieckiego samochodu dla ludności. Założenia były więc następujące: samochód musiał pomieścić cztery dorosłe osoby wraz z bagażem. Ponadto samochód ten musiał być łatwy w utrzymaniu, czyli jego spalanie również nie mogło być wysokie. Mieścił się ono w granicach 8 litrów na 100km. Poza tym cena takiego auta nie powinna przekraczać 1000 reichsmarek. Pierwszy model Garbusa pojawił się w roku 1935,a w kolejnych latach wyprodukowano dziewięć wersji nadwoziowych tego pojazdu. Mało kto wie, że Volkswagen Garbus ma również sportowy epizod. W latach 1939 – 1941 powstały trzy egzemplarze sportowej wersji Garbusa. Ponadto powstała również wersja cabrio tego samochodu. Jego technologicznym następcą był Volkswagen New Battle.

    Comments are closed.