Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Transport do niemiecTransport do niemiec
      Transport do Niemiec. Odkąd nasz kraj stał się częścią tzw. wspólnoty europejskiej, nasi obywatele mogą pracować we wszystkich krajach Unii. Wielu Polaków wykorzystuje tę dogodność, by móc zarabiać na życie …
    • Tanie środki transportuTanie środki transportu
      Jeśli chcemy zmniejszyć koszty naszej podróży musimy szukać atrakcyjnych cen za jakie będziemy mogli odbyć podróż. Obecnie możemy wybierać bardzo różnorodne formy transportu, co przekłada się zarówno na czas podróży, …
    • Kodeks drogowyKodeks drogowy
      Polski kodeks drogowy stanowi, iż w wyposażeniu samochodu nie musi znajdować się apteczka. Jednak zdecydowana większość kierowców apteczkę w pojeździe posiada i umieszcza ją w pobliżu gaśnicy. Prawidłowo wyposażona apteczka …

    Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, kiedy to szukano wykonawcy na zrealizowanie projektu niemieckiego samochodu dla ludności. Założenia były więc następujące: samochód musiał pomieścić cztery dorosłe osoby wraz z bagażem. Ponadto samochód ten musiał być łatwy w utrzymaniu, czyli jego spalanie również nie mogło być wysokie. Mieścił się ono w granicach 8 litrów na 100km. Poza tym cena takiego auta nie powinna przekraczać 1000 reichsmarek. Pierwszy model Garbusa pojawił się w roku 1935,a w kolejnych latach wyprodukowano dziewięć wersji nadwoziowych tego pojazdu. Mało kto wie, że Volkswagen Garbus ma również sportowy epizod. W latach 1939 – 1941 powstały trzy egzemplarze sportowej wersji Garbusa. Ponadto powstała również wersja cabrio tego samochodu. Jego technologicznym następcą był Volkswagen New Battle.

    Comments are closed.