Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Wybór samochodu – propozycjeWybór samochodu – propozycje
      Wybieramy samochody na podstawie różnych wymagań. Często zastanawiamy się nad wizerunkiem auta, ale także na uwadze mamy w dalszym ciągu jego wyposażenie i możliwości. Nie trzeba zbyt wiele mówić, że …
    • Rozwój motoryzacji i potrzeba bezpieczeństwaRozwój motoryzacji i potrzeba bezpieczeństwa
      Bezpieczeństwo kierowcy podczas prowadzenia samochodu jest podstawowym zadaniem konstrukcyjnym przy dopuszczeniu auta do ruchu drogowego. W tym zakresie przemysł motoryzacyjny posunął się znacznie w swoich rozwiązaniach. Stworzył ogromne ilości części …
    • Czy czeka nas kryzys motoryzacjiCzy czeka nas kryzys motoryzacji
      Samochody kochają chyba wszyscy ludzie na świecie i trudno bez nich byłoby sobie wyobrazić życie cywilizacji ludzi. Motoryzacja cały czas się rozwija, a najlepsi naukowcy z tego obszaru są bardzo …

    Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, kiedy to szukano wykonawcy na zrealizowanie projektu niemieckiego samochodu dla ludności. Założenia były więc następujące: samochód musiał pomieścić cztery dorosłe osoby wraz z bagażem. Ponadto samochód ten musiał być łatwy w utrzymaniu, czyli jego spalanie również nie mogło być wysokie. Mieścił się ono w granicach 8 litrów na 100km. Poza tym cena takiego auta nie powinna przekraczać 1000 reichsmarek. Pierwszy model Garbusa pojawił się w roku 1935,a w kolejnych latach wyprodukowano dziewięć wersji nadwoziowych tego pojazdu. Mało kto wie, że Volkswagen Garbus ma również sportowy epizod. W latach 1939 – 1941 powstały trzy egzemplarze sportowej wersji Garbusa. Ponadto powstała również wersja cabrio tego samochodu. Jego technologicznym następcą był Volkswagen New Battle.

    Comments are closed.