Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Motoryzacja, to nie tylko samochodyMotoryzacja, to nie tylko samochody
      Jak wiadomo z koncernami motoryzacyjnymi oraz z całą motoryzacją bardzo ściśle powiązane są najróżniejsze gałęzie przemysłu oraz elektroniki. Dlatego też w bardzo dużej mierze od rozwoju oraz od poziomu przemysłu …
    • Transport a podróżeTransport a podróże
      W dzisiejszych czasach w podróż wybieramy się jednym z dostępnych środków transportu, które przystępne są dla wszystkich osób, które wykupiły odpowiednie bilety lub posiadają na własność jeden z nich. W …
    • VolkswagenVolkswagen
      Marka znana na świecie przede wszystkim z powiedzenia ‘Das Auto’. Wszyscy wiedzą, że to powiedzenie świadczy o tym, że samochody tej marki są po prostu świetne. Idealne wykonanie, konstrukcja, nie …

    Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, kiedy to szukano wykonawcy na zrealizowanie projektu niemieckiego samochodu dla ludności. Założenia były więc następujące: samochód musiał pomieścić cztery dorosłe osoby wraz z bagażem. Ponadto samochód ten musiał być łatwy w utrzymaniu, czyli jego spalanie również nie mogło być wysokie. Mieścił się ono w granicach 8 litrów na 100km. Poza tym cena takiego auta nie powinna przekraczać 1000 reichsmarek. Pierwszy model Garbusa pojawił się w roku 1935,a w kolejnych latach wyprodukowano dziewięć wersji nadwoziowych tego pojazdu. Mało kto wie, że Volkswagen Garbus ma również sportowy epizod. W latach 1939 – 1941 powstały trzy egzemplarze sportowej wersji Garbusa. Ponadto powstała również wersja cabrio tego samochodu. Jego technologicznym następcą był Volkswagen New Battle.

    Comments are closed.