Strony
Najnowsze komentarze
    Tego samego autora
    • Transport do niemiecTransport do niemiec
      Transport do Niemiec. Odkąd nasz kraj stał się częścią tzw. wspólnoty europejskiej, nasi obywatele mogą pracować we wszystkich krajach Unii. Wielu Polaków wykorzystuje tę dogodność, by móc zarabiać na życie …
    • Dlaczego jeździmy szybkoDlaczego jeździmy szybko
      Większość Polaków znana jest ze swojego zamiłowania do szybkiej jazdy. Lubimy znacząco przekraczać dopuszczalne normy prędkości starając się dotrzeć na miejsce przed czasem. Dobitnie pokazują to statystyki europejskich posterunków policji. …
    • Czas na nawigacjęCzas na nawigację
      Z pewnością każdy z nas niejednokrotnie znalazł się w takiej sytuacji, kiedy to podczas podróży samochodem po prostu zabłądził. Taka sytuacje jest z pewnością znana każdemu z nas. Jednakże, co …

    Volkswagen Garbus to jeden z najbardziej charakterystycznych modeli samochodów na świecie. Nazwa Garbus została spopularyzowana w Polsce, w Niemczech natomiast samochód był nazywany chrząszczem. Historia tego samochodu sięga czasów przedwojennych, kiedy to szukano wykonawcy na zrealizowanie projektu niemieckiego samochodu dla ludności. Założenia były więc następujące: samochód musiał pomieścić cztery dorosłe osoby wraz z bagażem. Ponadto samochód ten musiał być łatwy w utrzymaniu, czyli jego spalanie również nie mogło być wysokie. Mieścił się ono w granicach 8 litrów na 100km. Poza tym cena takiego auta nie powinna przekraczać 1000 reichsmarek. Pierwszy model Garbusa pojawił się w roku 1935,a w kolejnych latach wyprodukowano dziewięć wersji nadwoziowych tego pojazdu. Mało kto wie, że Volkswagen Garbus ma również sportowy epizod. W latach 1939 – 1941 powstały trzy egzemplarze sportowej wersji Garbusa. Ponadto powstała również wersja cabrio tego samochodu. Jego technologicznym następcą był Volkswagen New Battle.

    Comments are closed.